Outing with Ziezan at KLCC

10:20 PM Ruzend Mohamad 0 Comments


Tujuan outing kali ni. Nak share info fotografi sikit dengan Ziezan. Belajar tentang fotografi.
 Sekarang Ziezan nak belajar macam mana nak jadi model.. Hahahaha #Ehhh Actualy nak belajar tangkap gambar sebenarnya..
 Berhadapan Mandarin Oriental Hotel
  Ziezan tengah menangis tu.. Shhh! Diam.. (joking hambar)
 ni la muka merajuk Ziezan yang tak boleh proceed.. hu3
Nak tengok gambar dengan lebih jelas, klij ja gambar

Bergambar jap sebelum balik

0 comments:

Petua Kempiskan Perut

3:19 AM Ruzend Mohamad 0 Comments

Selalunya bila kita menggambarkan kecantikan, ayat yang selalu dipakai lebih kurang begini… “Cuba ko tengok dia tu, ohh.. cantikkan rupa paras dia..!”
Cantik rupa dah satu hal… lepas tu nak dapatkan cantik paras lagi… hu..hu..
So, kesimpulannya nak dinobatkan dalam kategori cantik nie kena ada pakej lengkaplah.. Maknanya, wajah tuh kenalah cun and then body tuh mestilah mengiurkan, camtulah kiranya…
Body mengiurkan nie camna lak? Hmmm… cuba tengok gambar tuh… nampak tak perut dia yang kempis dan rata…  Sure semua orang nak macam tu kan. Lumrah kejadianlah kan… wanita tentulah inginkan untuk sentiasa kekal cantik. Seboleh-bolehnya kebanyakan wanita mahu mengelakkan perut daripada buncit dan mengharapkan ia kekal langsing.
Untuk sesiapa yg ingin nak kempiskan perut, in fact kaum lelaki pun kalau ada yg berminat bolehlah cuba petua nie…

petua kempiskan perut Ini rahsia untuk kempiskan perut…

Petua kempis perut 1

Ambil sedikit asam jawa dan bancuh di dalam segelas air panas.  Biarkan semalaman.  Esok paginya, minum air bancuhan asam jawa tersebut.  Sebaik-baiknya amalkan setiap hari.

Petua mengempiskan perut 2

Ambil sedikit daun lidah buaya.  Masukkan dalam sebuah periuk dan tambahkan dengan air asam jawa.  Didihkan bahan-bahan tersebut dengan api kecil sehingga pekat.  Kemudian tutup api dan biarkan ia menyejuk dengan sendiri.  Setelah dirasakan suam sedikit, lumurkan ramuan tersebut pada perut.
Petua perut kempis 3
Sediakan limau nipis dan kapur sirih.  Perah air limau ke dalam piring atau mangkuk, campur dengan kapur sirih dan gaul hingga sebati. Lumurkan ramuan tersebut ke perut dan balut perut dengan sehelai bengkung. Lakukan setiap malam sebelum anda masuk tidur.


Sumber

0 comments:

Woman and Men's English (funny)

2:37 PM Ruzend Mohamad 0 Comments


Women's English: 
Yes = No 
No = Yes 
Maybe = No 
I'm sorry = You'll be sorry 
We need = I want 
It's your decision = The correct decision should be obvious by now 
Do what you want = You'll pay for this later 
We need to talk = I need to complain 
Sure go ahead = I don't want you to I'm not upset = Of course I'm upset, you moron! 
You're so manly = You need a shave and you sweat a lot 
Be romantic, turn out the lights = I have flabby thighs 
This kitchen is so inconvenient = I want a new house 
I want new curtains = and carpeting, and furniture, and wallpaper 
I heard a noise = I noticed you were almost asleep 
Do you love me? = I'm going to ask for something expensive 
How much do you love me? = I did something today you're going to hate 
I'll be ready in a minute = Kick off your shoes and find a good game on 
TV 
You have to learn to communicate = Just agree with me 
Are you listening to me!? = [Too late, you're dead]

Men's English: 
I'm hungry = I'm hungry 
I'm sleepy = I'm sleepy 
I'm tired = I'm tired 
Do you want to go to a movie? = I'd eventually like to have sex with you 
Can I take you out to dinner? = I'd eventually like to have sex with you 
Can I call you sometime? = I'd eventually like to have sex with you 
May I have this dance? = I'd eventually like to have sex with you 
Nice dress! = Nice cleavage! 
You look tense, let me give you a massage = I want to fondle you 
What's wrong? = What stupid self inflicted psychological trauma is it now? 
What's wrong? = I guess sex tonight is out of the question 
I'm bored = Do you want to have sex? 
I love you = Let's have sex now! 
Love you, too = Okay, I said it, Now can we have sex 
Yes, I like the way you cut your hair = I liked it better before 
Let's talk = I'll impress you by showing you I am a deep guy then maybe sex? 
Will you marry me? = I want to make it illegal for you to have sex without me

0 comments:

Hadapi Stress Malam Peperiksaan

11:22 PM Ruzend Mohamad 0 Comments

PETUA UTK HILANGKAN STRESS... 
Insyaallah berkesan.

Terdapat beberapa tips yang kita boleh amalkan bertujuan mengurangkan
tekanan hidup. Antaranya ialah :

1) Biasakan diri berada dalam keadaan berwuduk **
Jiwa kita akan menjadi tenang jika kita membiasakan diri mengambil wuduk sebelum melakukan pekerjaan. Kerja yang susah akan menjadi senang dan mudah diselesaikan. Para pelajar misalnya, disarankan agar membiasakan diri mengambil wuduk sebelum mengulang kaji pelajaran agar apa yang dibaca akan mudah diingati.

2) Perbanyakkan membaca Al-Qur'an **
Ganjaran yang besar akan diberikan Allah bagi sesiapa yang membaca Al-Quran walaupun satu ayat. Waktu yang sesuai bagi kita untuk membaca Al-Quran ialah selepas solat lima waktu dan waktu-waktu lain seperti ketika berehat dan sebelum tidur. Oleh itu, jadikanlah Al-Quran sebagai teman paling akrab pada sepanjang waktu.

3) Banyakkan Solat Sunat **
Sebagai makhluk paling mulia di sisi Allah, kita disuruh membanyakkan amal ibadat kita sehari-hari. Antaranya, dengan mendirikan solat sunat. Solat sunat hajat, solat sunat taubat, solat sunat tasbih adalah antara pelbagai solat sunat yang terdapat dalam Islam. Kita bangun pada sepertiga malam dan mendirikan solat-solat sunat tersebut agar beroleh ketenangan dan kekuatan daripada Allah.

4) Selalu berdoa kepada Allah **
Allah telah berpesan iaitu jangan menyembah selain daripada-Nya. Ini bererti kita disuruh berdoa hanya kepada Allah yang Maha Esa dan dilakukan secara berterusan. Waktu-waktu mustajab berdoa adalah pada malam Jumaat, tengah malam, pagi sebelum waktu Subuh, malam hari raya, ketika waktu azan dan iqamah. Insya-Allah, Allah akan memakbulkan doa setiap hamba-Nya yang benar-benar ikhlas. Namun, kita perlulah sedar bahawa sebarang rezeki tidak akan datang bergolek sekiranya tanpa usaha yang bersungguh-sungguh. Maka kita perlulah berusaha supaya mencapai sesuatu di samping berdoa hanya kepada Allah yang Esa.

5) Bersangka baik dengan Allah **
Kita sebagai manusia biasanya tidak akan terlepas daripada berhadapan dengan ujian dalam hidup. Semuanya itu adalah ujian daripada Allah yang Berkuasa bertujuan menguji keimanan kita sebagai hamba Allah. Oleh itu, kita mestilah bersangka baik dengan Allah dan janganlah menyalahkan-Nya jika terjadi sesuatu ke atas diri kita. Kita juga mesti percaya bahawa tentu ada hikmah di sebalik kejadian itu.

6) Lakukan kegiatan luar seperti bersukan 
Orang ramai selalu berkata bahawa badan yang cerdas akan membentuk otak yang cergas. Segala tekanan sewaktu bekerja akan dilupakan apabila kita melakukan aktiviti-aktiviti luar yang dapat menyihatkan tubuh badan seperti bersukan. Situasi akan menjadi lebih menggembirakan jika kita meluangkan masa membawa keluarga pergi beriadah. Ikatan kekeluargaan juga akan bertambah erat dan kukuh.

7) Amal diet dengan disiplin yang kuat 
Pengambilan makanan yang berlebihan dan tidak seimbang juga merupakan salah satu faktor tekanan sewaktu bekerja. Oleh itu, cara untuk mengurangkan tekanan adalah mengamalkan diet dengan disiplin yang kuat. Diet yang tidak terkawal akan menyebabkan kegemukan dan menimbulkan penyakit kronik yang lain seperti lemah jantung, darah tinggi, kencing manis.

8) Menangis dengan sepuas hati 
Tekanan yang dihadapi sekiranya melibatkan individu yang lain dapat diredakan melalui luahan hati kita dengan menuliskan rasa ketidakpuasan hati kita itu dalam sehelai kertas. Sikap cuba menyimpan perasaan tersebut dalam hati boleh menyebabkan diri merana. "Luaran lain hati lain" ada sesetengah individu apabila mereka mengalami sesuatu tekanan, mereka seolah-olah tidak menunjukkan permasalahan mereka itu. Sebagai contoh, bila dilihat bersama rakan-rakan tetapi dalam hatinya hanya Allah yang Maha mengurangkan tekanan yang dihadapi di tempat kerja.

9) Hargai kebolehan diri sendiri **
Kita perlu mempunyai satu sikap yang dipanggil yakin diri. Apabila kita mempunyai keyakinan diri, maka kita tidak akan mempunyai masalah untuk melakukan sesuatu pekerjaan yang disuruh oleh pihak lain sewaktu bekerja. Kita yakin bahawa kita boleh melakukan kerja yang disuruh dengan mudah dan tiada sebarang masalah yang dihadapi. Apa yang penting ialah, kita mesti menghargai kebolehan diri sendiri dan memulakan hidup dengan lebih ceria.

10) Cintai diri sendiri **
"Cintailah diri kamu sendiri sebelum kamu mencintai diri orang lain". Jelas daripada maksud sepotong hadis ini, kita dapat memahami bahawa kita perlu mencintai diri sendiri terlebih dahulu berbanding orang lain. Diri kita yang selama ini masih pada tahap lama dalam pekerjaan perlu dipertingkatkan dengan cara yang dinyatakan di atas. Kita perlu memulakan
kehidupan kita dengan ceria dan penuh dengan senyuman. Kesimpulan Sebagai kesimpulannya, tekanan kerja bukanlah satu bebanan yang sukar untuk diatasi. Dengan usaha yang gigih dan kesabaran yang tinggi serta jalan penyelesaian yang jitu, bebanan yang kita alami pastinya akan dapat diselesaikan dengan jayanya



p/s-**(bintang yang bertanda merah)-boleh diamalkan untuk malam exam.......

Sharing from blog Che Nurul Husna


0 comments:

Labels

2D (1) 3D (1) advertising (1) Automotive (2) bahaya (1) berita (4) Blackberry (1) bridal (1) buletin (3) contest (1) credit (1) dinner (2) eez (2) events (20) fakta (1) fesyen (2) forward (1) fotografi (61) funny (4) HDR (1) healthcare (6) hiburan (1) hukum (1) info (71) info sihat (6) islamik (3) jalan jalan (25) joke (7) joke ilmiah (2) journalism (1) Kajian (2) kaki gym (2) karaoke (4) KBU (1) keypoh (3) khasiat (2) kid song (1) Komunikasi Korporat (2) konvokesyen (2) Lawak (3) learn (9) Lirik (18) lyrics (10) makan (4) male talent (31) maskulin (5) modeling (2) modeling events (10) moto (4) music cover (1) my story (1) MyVi TT (3) Naruto Manga (6) news (2) oscar (1) party (1) Pendidikan (2) penjagaan diri (7) penjagaan lelaki (6) Perodua (1) personal (1) phone (1) Photographer (1) photoshoot (34) politik (3) press (2) rahsia lelaki (2) rahsia wanita (1) religious (1) research (2) resipi (1) santai (4) seks (1) selebriti (1) sinopsis filem (2) SKMM (4) story (34) suka-suka (15) talent (21) technology (2) TIPS (20) travelog (7) trip (6) troubleshooting (1) tutorial (2) wafi (1) wedding (11) wishes (2)